Wednesday, June 16, 2010

Cuti semester ku

Long time no blogging...kekekekeke..sooooo soorrrryyyyy to my blog.hehe..penyakit malas aku mula menular la..lagipun aku nak restkan diri dan minda aku dari pening2 ( tapi FB tetap on.muhaha ).Tapi memang la cuti aku yg "terpanjang" dalam tempoh 4 tahun ni mmg bermakna bagi aku..haha..ya la kalau time keja duli mana bleh ambil cuti sampai dekat 2 bulan..nak kena berhenti keje ke?? lagipun kadang2 cuti tak rasa mcm cuti asyik fikir keja yang melambak atas meja je..huhu..time cuti ni aku like housewive la..hahaha

Walaupun hampir setahun lebih aku tak memasak sbb sibuk keje dan lagipun berulang alik dari kl ke klang membuatkan aku lebih suka ambik jalan mudah iaitu order kat drive thru atau mana2 kedai yang bersesuaian untuk aku makan..tapi korang jangan sesekali memandang rendah pada aku tau...skill memasak yang diperturunkan oleh mak aku masih ada dan kekal di ingatan dan air tangan aku ni tau..hahaha..nak cuba??? mai rumah aku la..aku masak untuk hampa semua..ikan goreng??? ikan kering goreng?? sayur goreng??? cakap je nanti aku goreng..keke ( sambil mendabik dada..jeles la tu..keke )

Ok ni aktiviti yang dah lama aku tinggalkan iaitu planting..aku suka menanam pokok...so balik cuti kali ni aku cuba kembalikan aktiviti yang dah lama aku tinggalkan dulu. ( tapi kalau bab siram pokok aku la yang paling malas..hehe )


Ok ni koleksi CD aku..pilih ja nak yang mana..cetak rompak ada original pun ada..hehe..hantu CD aku ni..mak aku geleng kepala bila tengok koleksi CD aku..sambil2 la juga dia mengira betapa kaya rayanya tauke CD cetak rompak tu bila ada pelanggan macam aku..muhaaha


Sempena cuti yang panjang ni aku cuba untuk belajar jalan2 kedah tapi sampai sekarang aku belum berjaya..hehehe.

Emm..dah lama aku tak gi bercuti dengan famili aku..sekarang ni aku tengah pujuk dia untuk pergi bercuti 2 hari 1 malam kat pantai merdeka..hehe..harap2 di setuju la..

No comments: