Monday, February 15, 2010

Program sempena cuti sem

Sempena cuti raya cina dan semester break ni ( nota : sambil membilang hari betapa bosannya dok dalam bilik dan berapa hari library tutup sbb cuti raya ) aku telah merancang untuk pergi picnic kat sekitar kawasan sabah bi. Ini semua bagi mengelak keboringan aku dok dalam bilik. Lagipun aku ni susah nak melekat dalam bilik even rumah sewa kecuali rumah mak aku. Depan mak kena baik. Jangan nakal2. Nanti kena tarik telinga. Lagipun aku takkan habis kan masa yang ada selain bersama famili aku sebab aku kan jarang balik kampung. Huhu..Rindu la kat mak. Lagipun kalu aku dok kat umah @ bilik, tak byk aktiviti boleh aku buat selain tidor atau tgk movie kat laptop. Boring sungguh dan sebab tu badan aku ni mentain je. Tak pernah nak susut. Huhu. So, sempena cuti ni semalam aku merancang nak pergi picnic. Mangsa aku kat sini adalah famili kak long aku la. ( Kak long ni sepupu kepada abg ipar aku. Aku kenal dia pun masa aku dok sini. Famili dorg ni baguih2 dan xsegan aku dengan lepa nih. ). Ini je la sedara aku kat sini selain mak ngah noni aku.


1. Kami merancang pi Inanam. Jalan dia bengkang bengkok. Kalu dari UMS dalam 30-45minit je. Kirenye x sampai sejam la. Kami bertolak dalam pukul 9am mcm tu.
2. Nak masuk sini kena bayar. RM1.50 utk dewasa dan Rm0.50 untuk kanak2. Kat sini yang xbestnya tempat je la. Tempat terhad. Sbb sini byk batu. Kalu nasib baik ada la tempat. Kalu x sia2 je byar masuk.
3 & 4. Disebabkan tempat sini byk batu. Kami perlu naik dan turun tangga utk cari tempat. tp tempat dia best juga la.


5. Jangan disangka air ni cetek. Ada tempat yang dalam juga tau. Kat dasar tu byk batu dari pasir. Sejuk juga air dia. Lama aku memikir nak mandi atau x sbb sejuk. Aku tengok org lain mandi x sampai sejam dah mengigil badan dorg.
5. Yang x best kat sini sbb byk batu2 besar. So tempat utk kita duduk pun terhad la juga.


7. Lepas pergi picnic, kami merancang pergi Kota Belud plak. Nak pi tamu gadang. Katanya org best kat situ. kalu nak membeli apa2 la. Tp malangnya nasib kami. Tempat tu dah tutup. Next time je la aku datang situ.
8. Sampai juga aku kat kota belud ni. Bandar dia xla besar sgt. Lebih kurg mcm bandar temerloh je tp happening sikit la kat termerloh tu. Byk gambar2 yang cantik dan menarik masa aku on the way pergi dan balik dari kota belud tp x sempat nak snap sbb aku tengah drive. Nak minta tolong anak2 kak long aku tu tp dorg tengah tido. Kesian pulak nak kejutkan dorg hanya semata2 nak suruh ambik gambar. Lagipun handphone aku ada problem sejak kena air hujan hari tu dan kamera aku plak dalam beg baju kat sit belakang. huhu. Lain kali je la.

No comments: