Wednesday, February 10, 2010

Undi Itu rahsia

Kemarin aku pi mengundi untuk calon YDP PERMASESS ( Persatuan Mahasiswa Sekolah Sains Sosial ). Mulanya aku malas nak gi mengundi. Huhu Tapi disebabkan untuk pemilihan wakil Majlis Perwakilah Pelajar ( MPP ) aku x pi jadi aku pi la mengundi untuk calon sek. Aku bukan xmau mengundi tapi..1. Aku lansung x kenal semua calon. 2. Manifesto yang dibentangkan xdak lansung nak yakin kan aku sama ja (begitu jg untuk calon MPP ). Nanti aku juga yang menyesal kalu lepa x jalankan tugas yang sepatutnya. 3. Aku ada kelas arr...kena beratus panjang lak tu. 3. Kata mengundi itu rahsia tapi boleh berbincang dan nak pilih sapa. 4. Tak rasa mcm suasana mengundi pun. 5. Xpe la sem depan aku mengundi korang ye.


Antara dialog budak yang jaga tempat mengundi pada aku. P nama samaran merujuk kepada budak pompuan tu. Nama sebenar x elok di publish sebab aku pun xtau nama dia. huhu.

P : Name sape? Kos ape? No. matrik ?
Aku : Za'imah Binti Zakaria. Kos ANSOS. BA09110354.
P : Ok. Ambik kertas undi ni. Awak pilih 6 orang dari 8 orang k. Pastu kertas ni letak dalam peti undi. Ingat! Mangundi itu rahsia.
Aku : Ok. Baik ( dalam hati dan kalau boleh nak bertanya : rahsia ke mcm ni?? ada yang siap berbincang lagi. Tempat mengundi open air plak tu. Bleh nampak orang pilih sape. Mcm mana nak praktiskan budak u untuk pengundian utk negara? dan bla bla bla lagi. Tapi aku tahan je. )


Tempat mengundi.

No comments: