Friday, January 15, 2010

bas oh bas

2-3 hari ni bas selalu lambat. Lambat sgt kdg2 sampai dekat 1 jam. Nasib baik aku pernah bersabar tunggu org sampai 8 jam apatah lagi 2 tahun. Huhu gila betol aku. Ok lupakan psl tu. Emm..seingat aku sebelum aku dtg sabah ni dah lama aku x naik bas. Apatah lagi bersesak dlm bas. Kalu naik bas pun mungkin masa sek dulu atau masa mula2 keje dulu dan mungkin naik bas hanya untuk pegi ampang park atau jalan tar. Tu pun jarang2 dan kadang2. Kalu rajin naik bas dan kalu x rajin naik kete la. Hehehe.
Emm...dulu masa kat putrajaya. Pegi dan balik keje aku naik bus. Salah satu sbb aku suke naik bas masa tu sbb aku suke tgk mat2 bangla yg keje kat situ. Hahaha..Hensem2 siut...mcm shah rukh khan pun ada amir khan pun ada salman khan pun ada. Pilih je. Tp dorg ni xda la smart mana pun. cuma harap muke je yg hemsem. huhuhu. P keje baju lain masa keje pun bj lain. Smart la kononnya tu ( emm...nasib baik sorg pun aku x tersangkut ). Kadang2 pegi dan balik keje aku terpaksa bersesak dalam bas tu. Berhimpit dan alhamdulillah maruah aku masih terpelihara. Haha..xde la bila tersesak2 tu mcm2 perkara boleh berlaku. serius aku pernah nampak dgn mata aku sndr pasal kes raba ni. Yg kene raba tu bini org lak tu. Depan suami dia plak tu. Jahat btol laki tu.

So lepas aku di putrajaya aku pindah ke pahang dan xde naik bas sgt pun. naik kete je. Dan sampai la aku sambung belajar kat ums ni baru aku naik bas balik. Mula2 mengeluh jg la. Yela apa kelas naik bas ni kan. Buat hilang lemak di badan je. Haha. Tp bila lama2 dan hari ke hari best la plak. Walaupun kdg2 terpaksa bersesak tp seronok. Apa tah lagi time berebut bas. Dan akan timbul satu suara lebih kurg mcm ni la " ok!! bas dah datang. Jom kita berebut bas ". Bila aku dgr kelakar la plak dorg ni. Budak u tp kdg2 perangai mcm budak sek. Mgkin stress belajar kot. Huhu. Dan ada jg kes nak mengena kwn. Kdg2 tengah2 bersesak ni. Ada plak satu suara yg buat pengumuman. Lebih kurg mcm ni la " ada lg bas kat belakang. baru sampai. Jom naik bas sana ar... "Org yg xtau apa2 ni menurut je la dan pegi ke belakang bas tp bas xde pun. Dah terkena. Dah x dapat naik bas. x pasal2 kena tunggu bas lain. Tp yang penting budak tu bkn aku dan mereka belum berjaya kenekan aku lagi. AHAHAHA..

.
Ni salah satu bas yg aku selalu naik


Betapa riang dan sukanya kami menaiki bas setiap hari. haha..
( read : senyuman ada seribu makna. Jadi aku xtau apa makna senyuman dorg nih. Nak g tanya penat la aku )

p/s : emm..baru aku perasan ada perubahan dalam blog aku...apsal sejak dua menjak nih. knp aku bahasakan diri aku "aku" dan bukan koi.

No comments: