Thursday, January 7, 2010

PERHATIAN : Rakyat Pahang Dan Kelantan

Kepada rakyat pahang ( read : terutama org pekan dan kuantan tuh...jgn buat2 x paham ek ) dan juga rakyat kelantan ( read : walaupun tahu kak mas yang berasal dari pasir mas tu x pernah sekali pun sudi nak baca blog aku nih tp aku tetap nak tulis juga dan sentiasa pesan bila call dia ) kalau rasa nak datang melancong atau melawat sesape kt sabah nih JANGAN LUPA JUMPA KOI kat ums nih ek. WAJIB dan HARUS ( read : tiada perkataan sunat atau haram dalam entry ni k ). JANGAN sesekali tetiba buat2 lupe atau tak ingat sebab dah bekali bagitau dan pesan ( bukan apa saja ja, x mau ikatan persahabatan itu putus kan ). Oleh itu, jika datang sini, MESTILAH dan HARUS lagi WAJIB membawa bersama buah tangan dari negeri masing2 ( read : buah2 lain tu x payah lagi kot buat masa nih. Masih tidak diperlukan ). Ala simple je buah tangan yang koi minta. X banyak pun. 3 dari pahang 2 dari kelantan. 5 permintaan je kan. Ala..xkan la x bleh bawa dan xnak bawa kot. Sampai hati. Dah la kita ni orang perantauan. Jauh dari mak dan keluarga serta kawan2. Terpisah plak dek lautan yang luas. Tambang balik kampung pun mahal. Xkan la nak berkira plak..kesian mesin kalkulator tuh. Korang juga yang ajar koi makan makanan ni kan. Kan…kan..kan… Hehehe...Ok. berikut adalah pesanan yang harus di bawa oleh sesape yg rasa berasal atau menetap di negeri tersebut.

Ni pesanan utk orang pahang.
1. Keropok lekor khas dari buatan Tanjung Lumpur
2. Sata khas dari buatan Tanjung Lumpur
3. Ikan patin masak tempoyak x kisah daripada mana pun ( tp kalu nak lagi sedap kat temerloh )

Ni menu pesanan utk org kelante

1. Budu jo..dok banyak pon..budu raja senang sket..tuang dalam bekas jo..boleh makan terus..semuo dah ade

Pesanan ini bukan saja dan sengaja di buat. Kat sini xde la makanan2 tuh. Makanan sini lain dgn semenanjung. Kalau ada pun xkan sama punya la. Kurg atau mungkin x sedap. Lagi pun itu makanan kegemaran koi. Rindu benar dan terasa mengidam plak nak makan ( read : belum mengandung lagi la..belum nikah lagi kawin tau )


p/s : mcm nak nyanyi je lagu dendang perantau...

2 comments:

zaza@mamaHanin said...

budu cap rajo tu kak dah pesan ngan kak ayu.. mantopppp!!

ainul02 said...

sedap tau buduuu...budu cap raja tu senang. semua dah ada. tinggai tuang dalam nasi ja. pak cup yg x reti makan pun dah jadi reti. penangan dok dgn org kelate..huhuhu