Friday, March 5, 2010

Lalalalalala..

Nasib baik la program kursus intensif pelajar cemerlang ditunda ke hari yang lain. Tapi preparation tetap berjalan. Aku jadi urusetia untuk program itu. Baru masuk sem 1 dan baru masuk 3 kat sini aku dah sertai byk aktiviti universiti..hehehe...Sekarang ini aku just tunggu keputusan temuduga utk jawatan skreteriat ums dan urusetia utk program minggu suai mesra. Kalau tak dapat sem depan aku mohon lagi. Huhu. Sepanjang aku joinkan diri aku dalam program bersama MPP. Banyak juga kelemahan dalam pentadbiran MPP aku kesan.

Layak ke kalau aku jadi wakil MPP? Haha...Macam x layak je kan. Oh lupa plak. MPP tu Majlis Perwakilan Pelajar. Keje dia jadi wakil @ suara pelajar2 universiti. Walaupun ada kawan2 yang suggest supaya tahun 2 nanti aku mohon jadi wakil tu tp malas la den. Kurang minat utk berpolitik dan kurang minat utk mempomosikan diri. Ape kelas semua tu..Kekeke..Aku lebih suka orang nilai aku dari segi kerja tapi bukan dari percakapan atau janji2 kosong. Itu cara aku. Malas la. Jawatan tu byk kerja. Jadi tumpuan pelajar2 u. Kena selesaikan masalah pelajar. Bukan aku x suke semua ni. suka. Lagi pun tujuan utama aku masuk U ni bukan pasal gila jawatan2 yang ada kat U. Tp utk dapatkan segulung ijazah, ilmu untuk diri, bakal anak aku dan bakal keluarga aku, naik pangkat ( nota : hehe ), nak lari dari kesibukan dan tension keje dan cari perubahan hidup. That all.
Ok..minggu ni rasa lapang sikit sebab program kursus tu batal jadi aku boleh tumpukan pada tugasan yang banyak tuh. Program baktisiswa pun belum settle lagi ni. Exam mid term pun tak habis lagi. Bulan depan dah final exam. Adoi. Pening kepala aku. Macam nak tarik diri je dari join program outdoor MPP kat sandakan. Program tu program bersama kanak2 sekolah. Program selama 1 minggu. Banyak perkara yang akan aku tertinggal kalau aku join program tuh..How ek? Program tu mcm best juga. Hmmmmm...

No comments: